قریب به ۱۵ سال از ایجاد رشته کارشناسی ارشد مدیریت کسبوکار در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران میگذرد و چالشهای موجود در کیفیت و شیوه اجرای کارشناسی ارشد مدیریت کسبوکار در این دانشکده، منجر به رضایت پایین دانشجویان و دانش آموختگان این رشته شده است. بر این اساس این تحقیق با هدف تدوین راهکارهایی برای ارتقای کیفیت آموزشی و شیوه اجرای برنامه کارشناسی ارشد مدیریت کسبوکار در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران طراحی و اجرا شد. در این راستا ابتدا مبانی علمی کارشناسی ارشد مدیریت کسبوکار و عوامل کلیدی موفقیت در آن بررسی شد. پس از بررسی رویکرد و ساختار علمی این رشته در دانشگاهها و موسسات آموزشی جهان و ایران، به گردآوری و تحلیل دیدگاه اساتید و دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت کسبوکار دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در خصوص ساختار، محتوا و نحوه اجرای کارشناسی ارشد مدیریت کسبوکار پرداخته شد و در پایان راهکارهایی برای ارتقای شیوه اجرای برنامه کارشناسی ارشد مدیریت کسبوکار در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در چهار محور مرتبط با استاد، مرتبط با دانشجو، مرتبط با بازطراحی رشته و مرتبط با اجرای رشته ارائه شده است.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
عمومی دریافت: 1399/12/25 | پذیرش: 1399/12/26 | انتشار: 1400/3/11